חיפוש
Close this search box.
חיפוש
Close this search box.

שלילת רישיון לרופאים – באילו מקרים?

בישראל ובאמריקה קיימת שיטת רישיון שונה לרופאים ורופאות. אך העונש הוא אינו זהה. כל מה שצריך לדעת על שלילת רישיונות לרופאים בארץ ובחו"ל!

שיטת הרישוי האמריקאית אוסרת על רופאים שמוסרים את רישיונותיהם במדינה אחת לעסוק במדינות אחרות, מה שעלול לאפשר לרופאים עם עבר מוטרד להמשיך לבקר חולים. מחקר שנערך לאחרונה על ידי MedPage Today מצא כי ב -250 מקרים בהם רופאים משכו את רישיונם הרפואי בגין טענות לרעה, כשליש מאותם רופאים חזרו לעסוק בשנה הבאה. המחקר, שנערך בשותפות עם איגוד הרפואה האמריקאי וההתאחדות הלאומית של מועצות רפואיות ממלכתיות, מצא שרבים אסורים על רופאים ורופאים שמוסרים את רישיונם לעסוק ברפואה עוברים למדינות אחרות ללא השלכות לאחר טענות חמורות על מעשה עוול. במחקר אותרו יותר מ -250 רופאים שוויתרו על רישיון הרפואה שלהם במדינה אחת אך הורשו להתאמן במדינה אחרת. המחקר מצא שכשליש מהם הצליחו להתאמן במדינות אחרות בשנה הראשונה לאחר הכניעה.

כפי שמדווח ה"טיימס-פיקאיון ", פחות מ -3% מהרופאים מסלקים את רישיונם מדי שנה, אם כי שגיאות רפואיות לרוע המזל שכיחות הרבה יותר ויש לפצות חולים שנפגעו אם משקל הראיות מוכיח הפרת טיפול תקנים. מאמר טיימס בשנת 2013 אמר כי רק 27 רופאים בוטלו רישיונותיהם לאחר שהורשעו בהתנהגות בלתי הולמת.

עם זאת, באופן כללי, רופאים העומדים בפני טענות על התנהגות בלתי הולמת או התנהגות בלתי הולמת אחרת חייבים להיות מוכנים להיות פרואקטיביים כדי להגן על עצמם, כותבים פאובר ווין. ישנם מקרים בהם ויתור על רישיון לא אמור להרתיע רופא מלעשות רפואה, לטענתם. יש רופאים שעושים טעויות, ויש מקרים שבהם זה לא אמור למנוע מרופא להמשיך לעסוק ברפואה.

אם אתה רופא מורשה בקליפורניה ולאחרונה הואשם בחקירת בודק רופא, עליך להגיב מיד כדי להגן על רישיונך, כתוב.

לאחר מכן, בדוק שהרופא שלך מתרגל בכל מקום עם ה- AMA Doc Finder, אך חשוב לפנות לרשות הרישוי הממלכתית בה הוא / היא מתרגל. אם הרופא קיבל רישיון מטעם המדינה או רוצה להיות כזה, עליך לדווח על הפרקטיקה שלו להסתדרות הרפואית. המקור הטוב ביותר למידע הוא משרדי הרישוי הרפואיים הממלכתיים, אם כי אתה זקוק לאפשרות לבצע צ'ק-אין בכל מדינה בה רופא עסק. חשוב שתפנה לכל רופא המטפל ללא רישיון בתוקף.

עניינו של ד"ר לפגליה הוסדר על ידי ועדת המשמעת של המדינה, וההרכב חוקר גם רופא אחר המואשם בסיוע לתרגול החוקי הבלתי חוקי. על הרופאים להיות בעלי רישיון תקף לרשום חומרים מבוקרים כגון תרופות מרשם, אלכוהול או טבק. אם רופא רושם חומר מבוקר, הוא עלול לאבד את רישיונו, כמו גם את הזכות להתאמן. האגודה הרפואית הממלכתית יכולה להעניק אישור מואץ לעסוק ברפואה, אם כי ספקי שירותי הבריאות טרם הגישו בקשה, במילים אחרות, לא ניתן להעניק זאת למפרע. לשכת הרפואה הממלכתית רשאית להעניק רישיונות מואצים לתרגול רפואי במקרה של מרמה או עבירות אחרות, אך ניתן להעניקם רק לאחר פרק זמן מסוים, ובמקרה זה על המטפל עדיין להגיש את הבקשה והם אינם רטרואקטיביים. במילים אחרות, ההסתדרות הרפואית הממלכתית יכולה גם להעניק "אישור מזורז" לעסוק ברפואה למשך פרק זמן מסוים, גם אם זה רק למספר חודשים או אפילו לשנה, אם כי אין צורך להגיש בקשה . כתוצאה מכך, רופאים מורשים במדינות אלה באמצעות ה- IMLC עדיין כפופים לאותן מגבלות כמו אלה שאושרו על ידי ההסתדרות הרפואית במסגרת ברית המדינה.

רישיונות מדינה גם מקשים על הרחבת מצב הבריאות על ידי אילוץ רופאים לקנות רישיונות להתאמן במדינות בהן חולים יכולים להיות. הוצאת רישיון רפואי במדינה אחת מונעת מרופא לקבל רישיון אחר, ואותו מידע מוביל להיטל רישיון במקום אחר. משחק הסיום של הרופא זהה כאשר הוא מוסר את רישיונו או מבטל אותו: הוא כבר אינו רשאי ליטול תרופות במצב זה. לתרחיש זה יש חסרון: בחלק מהמקרים המצב בו יש לרופא בעיות יאפשר לו להמשיך להתאמן.

רופא שנמצא אשם בהתנהגות בלתי הולמת במדינה אחת חייב להיות ממושמע במדינה השנייה בה הוא מורשה. עם זאת, זה בדרך כלל לא המקרה ורופאים נוטים יותר לקבל רישיון במדינות אחרות.

בשנת 2017, האגודה הרפואית במיזורי החזירה את רישיונו של רופא מרשם שהפר את הוראותיו חמש פעמים. בשנת 2003 הושעה ד"ר פלישהאקר מבית חולים במסצ'וסטס, ובשנת 2005 טענו הרשויות הרפואיות של המדינה כי הוא הפגין בצורה רשלנית דפוס של פרקטיקה רפואית בחמישה מקרים כירורגיים. רופא מווירג'יניה נידון לשבע שנות מאסר בגין איבוד והחזרת רישיונו הרפואי הממלכתי שלוש פעמים.

error: תוכן זה מוגן !!
דילוג לתוכן