חיפוש
Close this search box.
חיפוש
Close this search box.

רופא הטריד מינית – האם הוא יכול לעבוד?

רופא שביצע הטרדה מינית, הורשע, רישיון נשלל יכול לחזור לעבוד לאחר מכן? לצערנו כן! רופאים שביצעו הטרדה מינית מכל סוג מקבלים נזיפה או שלילה וממשיכים לאחר מכן לעבוד!

הטרדה מינית במקום העבודה נפוצה בכל הענפים, אך הדיווחים אינם: 94 אחוז מכל אחת מכל ארבע נשים מדווחות על כך, על פי המרכז הלאומי לזכויות נשים ומחקר מדיניות. הטרדה מינית "היא נושא רציני שלעתים קרובות אינו מטופל או סתמי," נכתב בדו"ח.

כאשר מדסקייפ סקר 6,200 רופאים וקלינאים בשנת 2018, הוא מצא כי יותר משני שלישים מאלה שחוו הטרדה מינית לא דיווחו על כך. אחד מכל חמישה רופאים שהשתתף בסקר אמר כי להטרדות מיניות במקום העבודה הייתה השפעה שלילית על הטיפול בחולים. רופאים העובדים בהרדמת ילדים דיווחו על יותר תקיפות מיניות מצד חולים מאשר על רופאים באזורים אחרים. מכיוון שהתחום הרפואי מבוסס לעתים קרובות על מגע, זה יכול להיות קשה לחולים להבחין בין הטרדה מינית רגילה לתקיפה. לעובדים מיומנים יותר עשויים להיות מקרים של הטרדה מינית מצד מעסיקים מכיוון שהם מאמינים שיש להם יחסי "מהירות פרו-קוו" עם רופא או עובד משרד. Quid pro quo הוא quid במערכת יחסים שבה רופאים ועובדי משרד התנהגו בצורה לא הולמת, כגון תקיפה מינית או התעללות, בעוד שהטרדות מיניות עלולות לגרום למטופלים להרגיש לכודים ולא להסכים לדרישות הרופא.

דרך נוספת למנוע הטרדה מינית במקום העבודה היא לדחוף להכשרה טובה יותר של אחיות ועובדי בריאות אחרים בנושא זה. הדו"ח אומר כי ארגוני אחיות טובים יותר לטפל בחששות אלה, מכיוון שהם מבינים את תפקיד האחיות בטיפול בחולים שלהם ואת תפקידם כמטפלים. אם אתה מאמין שהוטרדת מינית על ידי מישהו במקום העבודה שלך, אמור למטריד שלך שאתה לא רוצה שהוא יתנהג. מניעת תרגול: יש לספק הכשרה לעובדים בנושא הטרדות מיניות ולוודא שהם מבינים כיצד לדווח על כך. הפסק התנהגות לא מקצועית: אם זה יעלה שוב, זה צריך להיפסק, נאמר בדו"ח.

אם רופא אינו מציע את אותו הטיפול כמו אחרים, הוא מגיש תביעה בנושא הטרדה מינית. יתכן וישנן עדויות לכך שבתי חולים ומרפאות לא הצליחו להטיל משמעת מספקת על רופאים שמטרידים מינית את הצוות, ובתי חולים צריכים להיות מודעים לסיכון שאותם מתעללים לכאורה עלולים להטריד מינית או לתקוף פיזית את העובדים ואת המטופלים. אם אתה חושד בהטרדה מינית בקרב רופאים או צוותים רפואיים, פנה למרכז למניעה של הטרדה מינית.

אם אתה קורבן להטרדות מיניות על ידי רופא, תוכל לעזור בפנייה לרופא או לפסיכיאטר. קשר עם עורך דין להטרדות מיניות יכול לעזור לך לנקוט בצעדים משפטיים נגד כל רופא ו / או פסיכיאטר שהטריד מינית, התעלל, ניצל או התעלל מינית בך או באדם אהוב. אם אתה נמצא בנוכחות רופא ונוגעים שלא כראוי, שוחח עם עורך דין שיכול לעזור לך להעלות טענות על הטרדה מינית נאותה נגד הרופא או המטופל. אם אתה מרגיש שהמטפל או הרופא שלך הפרו את אמונך בכך שנגעו בך בצורה לא הולמת או הצעות הקשורות למינית, תוכל להגיש תלונה על הטרדה מינית.

עליך לדווח על הטרדה מינית מסוג זה לעורך דין שיוכל לעזור לך להביא את האישומים המתאימים בכדי לשים קץ להטרדה.

קביעת חובת דיווח עשויה להרתיע קורבנות של הטרדה מינית, שאולי שקלו הטרדה כחלק מתפקידם זמן רב מדי, מלדבר. בדוק את עצמך אם אינך יעיל להתמודד עם טענות על הטרדה מינית או אינך מסוגל להגיב לטענות על הטרדה מינית מצד הרופא שלך על ידי הצוות. בנוסף, הטרדה מינית יכולה לנוע בין הערות משפילות להתעללות פיזית ומילולית ועד לתקיפה מינית, על פי פסיכולוגיה היום. אם אתה קורבן להטרדות מיניות מצד הרופא שלך, אתה יכול לתבוע אותו בגין המעשים שבוצעו נגדך. אין הגנה חוקית לפעולות המשפיעות על רופא וחולה, גם אם המטופל מפרש את ההטרדה כאילו הרופא מטפל באופן שונה במישהו על סמך מינו של האדם.

פסק הדין של אלרת 'פירושו שיש להטיל אחריות על מעסיקים ובתי חולים לכל הטרדה לכאורה, בכל צורה שהיא. האמת היא שהטרדות מיניות יכולות להתרחש בכל מקום ובאופן עצמאי – על משרדי רופאים בבעלות עובדים מוטלת האחריות העיקרית להגנה על העובדים, לא רק בעבודה, אלא גם בבית.

הטרדה מינית היא תמיד הטרדה, ועונש צריך לשקף עובדה זו – אין רמה של הטרדה. הכשרה להטרדה מינית צריכה לטפל בנושא זה, ומעסיקים שיודעים על הטרדה מינית בעובדיהם אך אינם נוקטים בפעולות מיידיות ומתאימות, יישאו באחריות להטרדה וענישה. אנו יודעים כי מימוש הזכות להטרדה מינית במקום העבודה מגן על עובדים אחרים שחווים זאת – וזה תמיד קורה. אם אתה סבור שהוטרדת מינית במקום העבודה או בחיים הפרטיים שלך, יש לך את הזכויות על פי החוק הפדרלי והמדינה. פנה בדחיפות לעזרה מקצועית אם אתה קורבן להטרדות מיניות, תקיפה מינית או התעללות מינית על ידי המעסיק שלך.

error: תוכן זה מוגן !!
דילוג לתוכן